Про баланс і не тільки у дистанційній освіті.
Ще якихось 5 років тому ми, батьки, доволі скептично сприймали саму думку про дистанційне навчання дітей у школі. А в той час, он-лайн освіта набирала у світі шалених темпів розвитку, особливо у вищій школі. У 1997 році приблизно 1000 вищих навчальних закладів 107 країн світу ефективно навчали у такому форматі.
21 століття. Стрімко розвиваються інформаційні технології. Виникає питання інформатизації системи освіти. Все більше уроків у школах проводяться із застосуванням ІТ. Вчитися стає значно цікавіше.
2020 рік – рік змін та випробувань для всього світу. Власне цей рік підтвердив не просто важливість, а й необхідність дистанційного навчання у вітчизняних закладах середньої освіти. Он-лайн уроки стають викликом для суспільства: батьків, дітей та й самих працівників освіти. Багато незадоволених…. Вчителі змушені змінювати напрацьовані роками методи викладання. Дітям важко щоденно спілкуватися з однокласниками та вчителями по той бік екрану. Навчання під час карантину сприймається як канікули. Батьків турбує якість освіти, здоров’я дітей, які багато часу проводять за комп’ютером. Утворився трикутник відносин: – педагоги – учні – батьки.
І тут дуже важливо, щоб усі вершини цього трикутника “втримали рівновагу”.
Як знайти баланс у фігурі?
Пригадуєте шкільну математику?! Центр ваги – точка, на яку припадає вага всієї фігури (точка перетину медіан трикутника). Де ж знаходиться ця “стійка” точка-опора у нашому трикутнику і як її вирахувати?
Саме ця точка є певним балансом у взаємовідносинах, навчанні та формуванні особистості.
Отож, основні складові такого балансу:
– комунікація;
Це супер важливий елемент від якого залежить весь процес навчання. Вона має відбуватися ефективно між усіма залученими учасниками он-лайн освіти через інтернет-зв’язок, дискусії, форуми, повідомлення, чати.
– самоосвіта;
Навчити дітей вчитися, раціонально розподіляти свій час, планувати кожен крок – одне з найважливіших завдань, яке лягає сьогодні на плечі батьків, а школа повинна допомагати шліфувати цей процес. Адже самоосвіта – початок будь-якого старту незалежно від віку.
– мобільність;
Майбутнє вимагає бурхливих змін і швидких пристосувань до нових форматів не лише навчання, але й професійного запиту суспільства.
Усе це, на мою думку, має бути присутнім в дистанційному навчанні.
Ще за рік до вимушеного карантину, ЛІЦЕЙ “ЕКОЛЕНД” запустив свій унікальний формат дистанційного навчання. Усі предмети розроблено відповідно до вимог Міністерства освіти й науки. Прикметно, що такий підхід передбачає не просто навчання у будь-який час з будь-якого куточка світу, де є доступ до Інтернет-мережі, але й можливість, за бажанням учня, долучатися до різних заходів, які щомісяця організовує ЛІЦЕЙ. Так, школяр має змогу відчути свою приналежність до спільноти ЕКОЛЕНДу.
Крім цього важливою складовою еколендівської дистанційки є розвиток низки компетенцій учня:
- лідерства,
- креативності мислення,
- фінансової грамотності,
- hard skills навичок,
- гнучкості.
І це лише невелика доля можливостей для кожного школяра, який навчається дистанційно в ЕКОЛЕНДі.
Адже, як говорила Донна Дж. Абернаті:
“Онлайн освіта – це не наше “велике завтра”, це наше “велике сьогодні”.
Ірина Гвоздик
Заступник директора з дистанційного навчання
Ліцей “ЕКОЛЕНД”